Lannarie
Singularitats del Prat de Llobregat
19 de maig del 2013
Cal Bitxuelo
›
La masia de Cal Bitxuelo, juntament amb 7 masies més, van ser enderrocades el 1965 per l’ampliació de l’aeroport del Prat. Era un mas con...
2 comentaris:
Barceloneta, del Prat
›
El barri de la Barceloneta creat el 1924 a partir de la reestructuració dels terrenys agrícoles propietat de miquel Serra Xirinachs coneg...
Camí de Cal Bitxuelo
›
El camí de Cal Bitxuelo es va construir durant la dècada de 1920 per encàrrec de la família Bertrand i Serra, malgrat que ja existia el c...
Habitatges del carrer Prat 7-13
›
Els habitatges del carrer Prat núm. 7 al 13 van ser edificats el 1929. Aquest conjunt de quatre cases de planta baixa i coberta a dos ve...
1 comentari:
Ca l'Alaio
›
Ca l’Alaio era un mas construït el 1700 per la família Rigual Alaio, essent una de les masies més grans del terme del Prat. Destacava la ...
Camí de Cal Maginet
›
El camí de Cal Maginet del Prat està relacionat directament amb el terme de Sant Boi. En aquest terme havia un camí anomenat del Pas del ...
Cal Monés, un patrimoni en perill?
›
La masia de Cal Monés, també coneguda com a Cal Marc, correspon a una edificació possiblement del segle XV, a partir de les restes d’uns...
Cal Xirivit o cal Quintana abans de Sant Cosme
›
Durant el segle XIX molts propietaris barcelonins van aprofitar el terrenys del Prat per a la construcció d'habitatges. Un cas va ser...
Socors mutus al Prat
›
Des d’inicis del segle XVI al Prat es documenta la unió de treballadors de la classe jornalera i artesans creant diverses associacions i ...
Camí de Cal Natrus
›
El camí de Cal Natrus fa referència a un antic camí del segle XIX, que des del camí de Cal Casanovas sortia un trencall passant per Cal C...
Cal Pau Pi, un futur sentenciat
›
La masia de Cal Pau Pi va ser edificada el 1840, quan el Prat contava amb 300 cases entre el nucli i les disgregades pel municipi. Aqu...
27 d’abril del 2013
La pèrdua de Cal Costelleta Petit
›
Un dels exemples de la riquesa cultural al Prat és les seves masies. Amb una estadística demolidora, ja que unes 25 masies han estat...
Bagatges al Prat
›
El dret de bagatges era un servei de transport que exigia l’Estat espanyol als propietaris d’animals de càrrega, de carros o d'establ...
Camí de Can Miquel d'en Quico
›
El camí de Can Miquel d’en Quico correspon a un vial de servitud que des de la carretera de l’Aviació anava en direcció a la masia del m...
21 d’abril del 2013
Cal Molas
›
Fotografia facilitada per Francesc Pugès Esteve Les desamortitzacions al llarg del segle XVIII al Prat va provocar que l’Albufera c...
Camí de Cal Molas
›
El Camí de Cal Molas era un vial de servei que des del Camí de Cal Gravat, i posteriorment carretera de l’Aviació, sortia i anava en dir...
La Dona de Subirachs al Prat
›
L’escultor Josep Ma. Subirachs i l’empresa La Seda van entrar en contacte a partir del 50è aniversari de la indústria al Prat. Li va ser...
13 d’abril del 2013
Cal Xeix
›
Cal Xeix, Cal Cheichs o Cal Guiri va ser enderrocada per l’ampliació de l’aeroport del Prat el 2003. Aquesta masia va ser construïda a...
Festa de Sant Isidre a la festa de l'arbre al Prat
›
Des d'inicis del segle XVII al Prat s’organitzà la festa del Sant Isidre amb un plantada de l’arbre de maig, balls a la plaça de la V...
Cases de la Seda
›
Les Cases de la Seda inaugurades a l’estiu de 1958, corresponen a la construcció de 110 habitatges per al personal de l’antiga fàbr...
Camí de Cal Tet
›
El Camí de Cal Tet era un vial que des del Camí de cal Beitas es dirigia cap a Cal Tet, discorrent fins al Canal de la Dreta del Llobreg...
7 d’abril del 2013
Cases del carrer Castella 40-42-44
›
Hi han obres arquitectòniques que amb el pas del temps per les seves característiques o pel seu arquitecte mereixen una consideració esp...
Cal Truco
›
A inicis de la dècada de 1920, Jaume Casanovas i Parellada encarregaria la construcció d’una casa de forma basilical i d’estil senyorial ...
1 comentari:
Ballesta al Prat
›
Al Prat del segle XIII ens trobem documentat les típiques ballestes que servien per a la caça i la defensa, essent un bé preuat ja que pa...
1 comentari:
La Segona Màquina de Cal Patrici
›
A inicis del segle XX, Jaume Casanovas i Parellada va construir la casa coneguda com la Màquina de Cal Patrici, ja que estava dintre ...
Camí de Cal Truco
›
El camí de Cal Truco era un pas que des de gairebé la Màquina de Cal Patrici o La Segona Màquina es dirigia a la masia de Cal Truco. El v...
Cal Patrici
›
Després de la devastadora guerra del francès al 1814 i amb l'eliminació de masos vora el riu, s'iniciaria la construcció a la Bun...
El mas fortificat Guitart o Guinart
›
Durant els segles XII i XIII, el sector conegut com l'Illa de Banyols, antiga propietat de Provençana, s’instal·laren un seguit de to...
Camí de Cal Patrici
›
L’actual i mal anomenat camí de Vora el Riu correspon a una desvirtuació del nom del vial tradicionalment conegut com a Cal Patrici. Aqu...
1 comentari:
24 de març del 2013
Cases d'en Puig, un patrimoni perdut
›
El 1784 es construïren cinc cases per part d’en Josep Puig i Bou conegudes com a Cases d’en Puig. A l’època es trobaven allunyades del c...
Camí de Cal Serra
›
El camí de Cal Serra és l’actual vial que des del camí de la Carretera de la Marina passa per la masia de Can Peret de la Serra o Cal...
Pere i Paulina, gegants del Prat
›
En Pere i la Paulina formen part del conjunt de gegants del Prat. El 1980 Joan Sanahuja va proposar a l’ajuntament la construcció d’altr...
17 de març del 2013
Cal Tereseta, patrimoni perdut
›
La casa del segle XIX coneguda com Cal Tereseta, Can Despujol o Cal Montes del segle XIX va ser enderrocada el 1995 il·legalment. Pro...
Alambí a les masies pratenques
›
A les cuines de moltes masies del Prat durant l'Edat Mitjana existia un alambí per a destil·lar aigües. Ja que l’aigua era dels pous...
›
Inici
Visualitza la versió per a web